Faceți căutări pe acest blog

8 septembrie 2011

Versalitate ...

in seara asta m-as putea gandi sa-l parafrazez pe Cartarescu cu al lui titlu "de ce iubim femeile " sau sa-l citez pe Chirila cu al lui "de ce are nevoie o femeie ca sa fie fericita ?" . Marturisesc ca sunt oarecum fan-ul lui Chirila in ceea ce priveste Vama Veche . Vama ...hm ... nu face altceva decat sa-mi reaminteasca ca omul e usor mediocru in fapt ca artist si in ceea ce priveste scrisul , si in ceea ce priveste actoria si intr-un final , nici cu muzica nu e la fel de cand cu ruptura celor din Vama Veche . Dar astea sunt evident considerente personale si subiective . La fel ca si placerea mea de a asculta Vama Veche pentru toata savoarea aceea adunata in versurile lor si cu care mi-am hranit o parte din adolescenta . Intorcandu-ma insa la intrebarea cu pricina , nu intrebarea mi s-a parut interesanta ci raspunsul pe care l-a generat pe blog-ul personal al artistului : femeile isi doresc tandrete , protectie si o "floare" care sa le satisfaca ! Nici macar ideea cu "floarea" nu-mi apartine ci am preluat-o de pe acelasi blog in exact aceeasi idee de a nu zgaria cititorului retina . Caci puteti inlocui singuri "floarea" cu p......
In esenta insa si dincolo de amuzamentul usor frivol pe care ni-l creeaza un astfel de raspuns , omul are perfecta dreptate . Vazut din perspectiva lui (si nu doar a lui ci a unei societati intregi de masculi de la poalele Carpatilor) , ba chiar si din perspectiva celor mai multe dintre femei , asa e , asta isi doresc femeile . Cum de altfel barbatii isi doresc langa ei o femeie cat mai frumoasa , de care sa fie mandri , o gospodina care sa aiba grija de casa , nu prea inteligenta si care sa tina cu casa indiferent de context . Si nu , nu e o gluma ! Raspunsul l-am primit de la un prieten in cadrul unei discutii pe teme date . Nicaieri nu am gasit in expunerea "barbatului" ca ar aprecia inteligenta la o femeie ! Nicaieri nu mi-a fost dat sa remarc ca si-ar dori ca nevasta sa-i fie si perversa cu care-si implineste fanteziile dupa ce au culcat copii ! Nicaieri nu am auzit ca barbatii sa fie mandrii atunci cand nevestele lor sunt femei de succes ...si tot asa .
De ce iubim femeile ?! Pai dreaq stie ?!?!? Le iubim pentru ca , fiecare dupa puterile si posibilitatile noastre , ne dorim sa impartim ceea ce avem cu ele ... sau asa ar trebui . Le iubim pentru ca ne ofera tandrete ( de care orice barbat are mai multa nevoie cu cat e mai puternic ) . Le iubim pentru ca ne confera siguranta - sunt infinit mai eficiente ca noi atunci cand vine vorba de a avea grija de camin . Si mai ales , de multe ori , le iubim pentru ca nici macar nu le intelegem . Si asta ne fascineaza !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu