Faceți căutări pe acest blog

11 septembrie 2011

9/11

s-au implinit zece ani . am urmarit zilele astea imagini care rememoreaza ceea ce s-a intamplat la New York in 2001 . am avut un fior pe sira spinarii . pentru ca mi-am amintit . pentru ca eram in aer , intr-un avion transatlantic , cand s-a intamplat . pentru ca am decolat de pe un aeroport in care in aceasi zi au tranzitat si cativa dintre teroristi care s-au imbarcat ,la diferenta de cateva ore de mine ... brrrrrr .... uneori , in lume , mai aproape de tine decat iti poti imagina in clipa aceea , ceva se intampla . nu in fiecare zi se intampla ce s-a intamplat atunci , acolo . dar daca e sa privim dintr-o perspectiva ceva mai generala , la 100 de metri de mine , se poate intampla o drama ...sau cineva poate castiga la loto , sau un nebun se urca intr-un avion si omoara cateva mii de oameni ....sau doar 200 . ce importanta mai are ?!
imi amintesc ca si acum , ca si atunci , m-am intrebat ce as fi facut eu daca s-ar fi intamplat sa fiu acolo . acolo , in turnuri , deasupra etajelor unde au lovit teroristii . am citit cartea lui beigdeber , "windows of the world " , care trateaza exact asta : cativa oameni si reactiile lor in momentele respective .... m-am gandit la toti cei care au ales sa sara de la inaltimea celor 100 de etaje , constienti ca vor fi morti pana jos . m-am gandit la acele 2-3 secunde exact inainte ca fiecare din turnuri sa se prabuseasca . cand oamenii aia au realizat ca sunt condamnati ... m-am gandit la multe la vremea acea . acum doar mi-am amintit .
lumea s-a schimbat atunci . din multe perspective . fara sa fie constienti , teroristii aia au grabit cu cel putin 20 de ani caderea unor regimuri dictatoriale exact din orient . culmea , cele mai multe dintre ele , cele care , la vremea respectiva i-au ajutat pe teroristi .... e o lectie de istorie . fii atent la ceea ce-ti doresti . dumnezeu s-ar putea sa-ti implineasca dorintele in forma bruta . nu intodeauna asa cum ti-ai imaginat !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu